FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

A közszféra is profitálhat a vezetési tanácsadásból?

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

A Constantinus International nemzetközi szakmai kiválósági díjat vezetési tanácsadó cégek kaphatják az ügyfél számára létrehozott érték, illetve az innováció alapján. A Vezetési Tanácsadói Szövetségek Nemzetközi Tanácsa (ICMCI) által idén első alkalommal megrendezett versenyen magyar induló végzett a második helyen, mégpedig a Vialto Consultingnak az Oktatási Hivatal (OH) számára végzett projektje. Ennek kapcsán beszélgettünk a Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetségének (VTMSZ) elnökével, Csákvári Péterrel, aki a nemzetközi zsűri tagjaként részt vett a pályázatok értékelésében.

Miért hozták létre a Constantinus International Award nemzetközi díjat? Mit jelent pontosan az elismerés?
Constantinus díj eredetileg az osztrák tanácsadói díj volt, amely a minőségi vállalati tanácsadást díjazta. Ebből kiindulva kapott hasonló nevet a nemzetközi elismerés, amely osztrák, magyar és brit ötlet alapján született meg, és elsősorban az ügyfél számára létrehozott értéket, valamint az innovációt veszi figyelembe az értékelés során. A díjra az ICMCI tagországaiból jelölhetnek projekteket a nemzeti szövetségek; az idei első évben 15-20 jelölt közül választhatott a zsűri.

Milyen kritériumok alapján választották ki a magyar indulókat?
A VTMSZ kétévente ítéli oda a Garai Tamás-Díjat a legjobb magyar tanácsadói projektnek, vagy projekteknek, így könnyű dolgunk volt és a 2010-es Garai-díj jelöltjei közül választottuk ki azt a kettőt, akik indulhattak a nemzetközi elismerésért. Így, a minőség és az újszerű módszertan alapján esett a választás a Vialto Consulting és az Oktatási Hivatal, illetve a Homo Regius és Szolnok Város projektjeire. Örömmel látjuk, hogy jól választottunk, hiszen a Vialto második helyezést ért el, és a Homo Regius szolnoki projektjének pontszáma is nagyon közel volt a dobogóhoz.

Miért lehetett megnyerő a Vialto Oktatási Hivatallal közös projektje?
A szakmai kiválóság mellett nagy jelentősége volt annak, hogy közszolgálati projektről beszélhetünk, amely sajnos elég ritka jelenség. Példaszerű, hogy a Hivatal felismerte, szükség van külső szakmai segítségre, illetve el is sajátította a projekt során azokat a kompetenciákat, amelyek szükségesek a fejlődéshez. A magyar államigazgatás átlag alatt veszi igénybe a vezetési tanácsadói szolgáltatást, aminek kialakulása részben magyarázható korábbi sajnálatos tanácsadásnak álcázott olyan tevékenységekkel, amelyeknek a valódi vezetési tanácsadáshoz nem volt köze, de tanácsadás-ellenes hangulat kialakulásához vezetett. Pedig más kompetenciákat igényel egy intézmény, egy folyamat, vagy akár egy eljárás kialakítása, és mást a működtetése - nem kellene szégyenkeznie senkinek azért, mert egy fejlesztés létrehozásához nincsenek házon belüli kompetenciái és ezért a kialakításával külső szakembert bíz meg.

Mi a jelentősége nemzetközi viszonylatban a jövőre nézve, hogy a második helyezettnek járó díjat magyarországi szervezet kapta meg?
A világ három legjobb tanácsadói projektje között lenni nyilvánvaló dicsőség a Vialto számára, az OH-nak és az egész magyar tanácsadói szakmának. Számos gratulációt kaptunk, amelyek rendre kiemelik a konkrét projekt erényei mellett a magyar vezetési tanácsadói szakma magas színvonalát és nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredményeit. A jövőre nézve ez elkötelezettséget, és reményt is jelent. Előbbi nyilván a hasonlóan magas színvonalú projektek megvalósítását teszi alapvető követelménnyé. Utóbbival pedig arra utaltam, hogy az ilyen sikerek okán talán visszanyeri helyes megítélését a szakma, illetve a közszféra még inkább felismeri a vezetési tanácsadásban rejlő lehetőségeket.

"Több lépcsőben hajtottuk végre a fejlesztést, folyamatosan nagy hangsúlyt helyezve az ügyfelek és ügyintézők bevonására. Elsőként az Oktatási Hivatal (OH) munkatársaival együttműködve átalakítottunk egy konkrét hatósági ügytípus, a tankönyv-akkreditáció ügyintézését”- kezdi Lengyel Csaba, a Vialto Consulting ügyvezetője. 
Kiindulásként elemezték a futó és befejezett ügyek átfutási idejét, a problémás eseteket, ezek lehetséges okait, továbbá az ügyfelek (azaz a tankönyvkiadók) egy reprezentatív mintáját összehívták egy fókuszcsoportos beszélgetésre, így mérték fel az igényeiket. Mindezek alapján, illetve a hatósági eljárások kapcsán ismert jó gyakorlatok figyelembe vételével alakították át a működést.
Az egyik legfontosabb vívmány az volt, hogy az egyes ügyintézők terheltsége és személyes hatékonysága nyomon követhetővé vált. Kiépült ugyanis egy olyan ügykezelő informatikai rendszer, amelyben követhető volt az egyes ügyek státusza, az ügyintézői kapacitás kihasználtsága, az ügyek átfutása, és amelyből vezetői riportokat lehetett készíteni. 
"Az OH munkatársaival közösen kidolgoztunk egy hatékony munkaszervezési módszertant, mely sikerrel alkalmazható egy olyan szervezeti egységben, amely ilyen nagymennyiségű hatósági munkát végez. Az OH munkatársai ezen felül elsajátították, hogyan lehet egy informatikai rendszer fejlesztőjével hatékonyan együttműködni, hogyan fogalmazhatják meg az informatikai támogatáshoz kapcsolódó igényeiket, illetve megismerték egy informatikai rendszer kialakításának teljes folyamatát, az igények megfogalmazásától a bevezetésig." - fejti ki a projekt legfontosabb pontjait Lengyel Csaba.
(www.edupress.hu)

Módosítás dátuma: 2011. szeptember 22. csütörtök, 23:30  

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés