FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

A pedagógusok mint a nemzetközi mobilitás katalizátorai

Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 

– az Egész életen át tartó tanulás program által támogatott pályázatok tükrében –


Európai célkitűzés, hogy 2020-ra minden európai fiatal számára elérhető lehetőség legyen a tanulási mobilitás, kiterjesztve azt az oktatás minden szintjére. A mobilitások az egyéni fejlődésen túl az intézmények, sőt az oktatási és képzési rendszerek nyitottságát, nemzetköziesítését is szolgálják, illetve feltételezik. Mindebben kulcsszerepük van a pedagógusoknak, oktatóknak és az intézményvezetőknek: felkészültségük, motivációjuk, elkötelezett munkájuk elengedhetetlen a sikeres nemzetközi együttműködések megvalósításához. Ezért lettek ők a főszereplői idei rendezvényünknek, melynek célja az Egész életen át tartó tanulás program eredményeinek terjesztése, megosztása széles szakmai körben – ezúttal a tanárok szerepét kiemelve.

A rendezvénnyel olyan teret szeretnénk adni a pedagógusoknak, 
ahol lehet beszélgetni, megmutatni, kipróbálni.

Várunk minden érdeklődő pedagógust 2011. május 10-én!
Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Budai Campus, XI. kerület, Villányi út 29-43. Díszterem

A rendezvényen való részvétel díjtalan, de előzetes regisztráció szükséges, melyet az oldal alján található on-line jelentkezési lapon tehet meg május 6-ig
A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében tudjuk figyelembe venni. A jelentkezés elfogadásáról a rendezvény előtt visszajelzést küldünk e-mailben.

FONTOS: kérjük, hogy a várható nagy érdeklődésre való tekintettel részvételi szándékát mindenképpen jelezze, mert csak regisztrált jelentkezőket áll módunkban fogadni a rendezvényen.


műhelybeszélgetések főszereplői olyan tanárok, akik az LLP támogatásával részt vettek már szakmai tanulmányúton, mobilitási programban vagy intézmények közötti együttműködésben, és szívesen megosztják a tapasztalataikat, élményeiket. Szó lesz arról, hogy hogyan lehet leküzdeni a mobilitás útjában álló akadályokat, hogyan lehet beépíteni az eredményeket, tanulságokat a mindennapi munkába, és milyen szerepe lehet mindebben az iskolavezetésnek vagy a tanárképzésnek

vásártéren pedig ezúttal életre keltjük a honlapunkon már régóta rendkívül népszerű módszertani ötletgyűjteményt: szintén nemzetközi együttműködésekben jártas tanárok segítségével minden résztvevő maga is kipróbálhat számtalan módszertani ötletet, feladatot, gyakorlatot, amit akár már másnap hasznosíthat a saját óráin. 

A program része a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjak átadása is, mellyel a legkiválóbb, legszínvonalasabb projektek munkáját ismerjük el az oktatás minden szintjén a közoktatástól a szakképzésen és felsőoktatáson át a felnőttoktatásig. 

A sokszínű programban reményeink szerint mindenki talál érdeklődésének megfelelő témát, bármilyen oktatási vagy képzési intézményből érkezik is, és mindenki kap jó ötleteket, megszívlelendő gondolatokat, biztatást, inspirációt – vagy éppen egy utolsó lökést ahhoz, hogy maga is belevágjon egy mobilitási programba.

Amennyiben valaki a teljes programon részt vesz, ez beleszámít a pedagógusok évenkénti kötelező továbbképzésébe (ld. http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700277.KOR), amiről igazolásképpen oklevelet adunk.


Program

9:00 - 10:00   Regisztráció

10:00 – 11:30   Plenáris szekció

10:00 – 10:20   Megnyitó 
Dr. Madarász Sándor, főtanácsadó, NEFMI 

10:20 - 11:00   Nívódíjak átadása a legjobb LLP projektek képviselőinek 

11:00 – 11:20   A tanárok szerepe a nemzetközi mobilitásokban 
Tordai Péter igazgató, Tempus Közalapítvány

11:20 – 12:20   Szünet (szendvicsebéd)

12:30 – 16:20   Vásártér és párhuzamos workshopok 

A nívódíjat nyert LLP projektek bemutatkozó standjai 

Műhelyek: 

12:20 – 14:10

  • Műhely 1: Az iskolavezetés szerepe a tanárok mobilitásában + hogyan készítheti fel a tanárképzés a pedagógusokat a nemzetközi együttműködések megvalósítására?
    • 21. századi tanulási környezet: a szakoktatói mobilitás mint az intézményi horizontális tanulás kulcsa 
      Együd Jánosné, Szegedi Kereskedelmi, Közgazdasági és Vendéglátóipari Szakképző Iskola Krúdy Gyula Tagintézmény
    • Közösen fejlesztett tananyag a megújuló erőforrásokról 
      Orbán Martina, Csukás Zoltán Mezőgazdasági Szakközépiskola
    • Facebooknyira van tőled a világ – Új oktatási-tanulási módszerek a megváltozott világban: az Y és Z generáció elérése, a közösségi oldalak szerepe a tudásmegosztásban és a kapcsolatépítésben 
      Dr. Bajner Mária, PTE IGYFK, Pécs
    • Comenius generációk – Általános iskolai európai projektek tapasztalatainak beépítése a pedagógusképzésbe 
      Kiss Mónika, Orczy István Általános Iskola, Szeged 
  • Műhely 2: A mobilitások eredményeinek beépítése a mindennapi munkába
    • Óvodából iskolába kézenfogva – Új módszerek az óvoda és az iskola közötti átmenet megkönnyítésére 
      Balázs Árpádné és Noé Antalné, Hriszto Botev Általános Iskola és Egry Úti Körzeti Óvoda, Veszprém
    • Becsalogató – Új módszerek a múzeumpedagógiában 
      Czár Katalin, Semmelweiss Orvostörténeti Múzeum
    • Hogyan legyünk csapatépítők, konfliktuskezelők, diplomaták egy személyben? – A koordinátori szerep a nemzetközi projektekben 
      Kővári Csilla, B.B. Nevelési Központ Szabó Pál Általános Iskola
    • Túlélő nyelvtudás 3 hét alatt – Valós szituációk alkalmazása a nyelvoktatásban 
      Nagyházi Bernadett, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

14:30 – 16:20

  • Műhely 3: A nemzetközi mobilitás akadályainak leküzdése
    • A kevéssé ismert és tanított nyelvek oktatásának segítése – Tartalmas és munkára ösztönző mobilitás 
      Dr. Nádor Orsolya, Balassi Intézet, Budapest
    • Hogyan működik egy Európai Iskola? – Hogyan tanulhatunk „európaiul”, megtartva nemzeti identitásunkat? 
      Pazárné Dombrády Krisztina, Farkasréti Általános Iskola, Budapest
    • A siker titka: mi magunk – Hogyan lehet óvodapedagógusként nyelvismeret nélkül, de szakmai elhivatottsággal, megfelelő képzettséggel új utakat találni? 
      Vitányiné Horváth Ildikó, Agárdi Óvoda
    • Felér egy csapatépítő tréninggel – A külföldi szakmai gyakorlat szerepe a sajátos nevelési igényű tanulók szakoktatásában 
      Mátyusné Fazekas Judit, Kádas György Általános Iskola, Szakiskola, egymi Diákotthon és Gyermekotthon Tagintézmény
    • Tanári szerepvállalás a mobilitás akadályainak legyőzésében – Leonardo tapasztalatok 
      Igaz László, Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola 
  • Műhely 4: A mobilitások eredményeinek beépítése a mindennapi munkába 2.
    • Gyermekvédelem másképp (= hatékonyan) – A hátrányos helyzet kompenzációja, gyermekközpontú integráció, bűnmegelőzés 
      Radányi Judit, Fáy András Közgazdasági Szakközépiskola, Miskolc
    • Hogyan alkalmazható a projektmódszer a jelenlegi keretek között? 
      Nagy Katalin Gabriella, Janikovszky Éva Általános Iskola, Budapest
    • Hogyan válhat a diákcsere és a nemzetközi konferencia tanórai motivációvá? 
      Kohut Judit, Bókay János Humán Kéttannyelvű Szakközépiskola, Budapest
    • A belső disszemináció és a tanárok személyes tapasztalatainak jelentősége – Mitől négyszereződött meg a szakmai gyakorlatra jelentkező diákok száma? 
      Szálteleki Szilvia és Juba-Nagy Ágnes, Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium, Budapest
    • Középkori játékok középfokon – A tanulói motiváció erősítése, a stratégiai gondolkodás fejlesztése saját tervezésű játékokon keresztül 
      Juhász Éva, II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola, Budapest 

Vásártér:

12:20 – 14:10   Módszertani ötletgyűjtemény élőben – játékok, feladatok, gyakorlatok

      • A) csoportos, interaktív miniórák
        Repüljünk! - szituációs gyakorlat / Kockáztassunk vagy ne? - a külső megfigyelés / Kézzel-lábbal: gátlások oldása mozgással / Párbeszéd a köbön: szituációk a mindennapokból

      • B) vizuális és audiovizuális eszközökkel segített gyakorlatok 
        Filmek az órán / Prepozíciók zenével / Használd a telefont a tanításban / Ütközési pályán: videó a nyelvórán

14:30 – 16:20   Módszertani ötletgyűjtemény élőben – játékok, feladatok, gyakorlatok

      • A) csoportos, interaktív miniórák 
        Egy újraértelmezett tanóra / Érvelés és vitakészség fejlesztése képekkel / Szókincsfejlesztés / Hasznos üzleti nyelvi webes felületek / Diktálás mint nyelvi készséget is fejlesztő módszer

      • B) tanulási praktikák
        One Size Doesn’t Fit All / Internecces órák / 3D az oktatásban / Illemtan 
        és e-learning / Frankofón kitekintés

16:25   A konferencia zárása

 

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés


Newsflash

Szólj Bele! Ifjúsági Konferencia
Szeretettel várunk minden 15 és 29 év közötti tagszervezeti delegáltat, önkéntest, ifjúságügyi szakembert és fiatalt a Szólj Bele! Ifjúsági Konferenciára!

Konferencia időpontja: 2016. november 12-13. 
Konferencia helyszíne: Kecskemét

A Szólj Bele! Ifjúsági Konferencia célja, hogy az EU Ifjúsági Konferencia mintájára országos szintű platformot biztosítson a fiatalok és a döntéshozók számára a párbeszéd kialakítására. A két napos rendezvény alatt a résztvevők a Strukturált Párbeszéd jelenlegi ciklusának témáját (Fiatalok az inkluzív, sokszínű és összetartó Európáért) járják majd körbe. A konferencia célja, hogy az EU Ifjúsági Konferencián elkészült ajánlásokat országos viszonylatban is megvizsgálja, ellenőrizze relevanciáját és értékelje azokat. Ezenkívül remek lehetőséget ad arra is, hogy további együttműködések alakuljanak ki a fiatalok, a döntéshozók és az ifjúsági szektor között.
Bővebben...