FIATALOK.INFO

Ifjúsági információs honlap

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Alvás: mit együnk és mit ne?

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

Egyen egy tál zabkását, hogy jobban aludjon!Étrend a tökéletes éjszakai pihenéshez

Az alvásunkat sok dolog befolyásolja, többek között az is, hogy mit eszünk és iszunk. Most eláruljuk, melyek azok az ételek, amelyek segítik az alvást, és melyek azok, amelyek inkább keresztbe tesznek a pihenésünknek.

Mindannyian jól tudjuk, alvásra szükségünk van. Mégis rengeteg embert érint az álmatlanság, nagyon sokan vannak, akik egyszerűen nem tudják kipihenni magukat. Lehet, hogy eddig nem tudtunk, de ételeinkkel is befolyásolhatjuk az éjszakánk minőségét.


Banán.A gyümölcsben rengeteg a kálium és a magnézium, amelyek hozzájárulnak az izmok ellazulásához. A banán emellett egy triptofán nevű aminosavat is tartalmaz, mely az agyban szerotininná és melatoninná alakul - ezek a vegyületek fontosak a jó alváshoz: a szerotonin relaxáló, lazító hatású, a melatonin pedig az álmosságért is felelős.

Sovány fehérje, tej. A fehérjékben és a tejben szintén találhatóak olyan aminosavak, melyek az álmosságért felelősek. Emellett a sovány fehérjék segítenek a gyomorégés elleni küzdelemben - ez a tünet gyakran okoz éjszakai ébredéseket. A tejben kalcium is van, ami a kiegyensúlyozott melatonintermelésért is felel.

Cseresznye. A cseresznye a melatonin egyetlen természetes forrása - legalábbis ezt derítette ki egy kutatás 2011-ben. Érdemes lefekvés előtt enni egy marékkal, de a cseresznyelé is jó hatással lehet az alvásunkra.

Zabkása. A tejjel vagy vízzel készített, mézzel ízesített zabkásában rengeteg nélkülözhetetlen ásványi anyag található: kalciumot, magnéziumot, foszfort, káliumot tartalmaz. Ezek a mikrotápanyagok mind fontosak a pihentető alváshoz. Emellett tápláló és nagyon kellemes az íze.

  Egyen egy tál zabkását, hogy jobban aludjon!  
 

Egyen egy tál zabkását, hogy jobban aludjon!

 

Mely ételeket kerüljük este?

Zsírdús fogások. Bár egy jó zsíros étel elfogyasztása után pilledtnek, különösen fáradtnak érezhetjük magunkat, a kutatások mégis azt bizonyítják, hogy ezek a fogások gyakoribb éjszakai ébredésekkel járnak együtt, és nehezebben is alszik el az, aki ilyen ételeket vacsorázik. Különösen óvatosnak kell lennie annak, aki gyomorégéssel küzd vagy refluxbeteg - a zsíros fogások fokozzák a tüneteket, és a kellemetlenségek megakadályozhatják, hogy kialudjuk magunkat.

Alkohol. Az alkoholnak lehet ugyan álmosító hatása, ám valójában "felpörgeti" a szervezetet, ami gyakoribb éjszakai ébredésekhez vezet. Egy kutatás szerint például már egyetlen adag vodka 19 perccel megrövidítette az alvással töltött időt, és az alvás minőségét is rontotta. Emellett az alkohol miatt többet és hangosabban horkolunk, ami nemcsak a saját, de a párunk alvását is befolyásolja.

Koffein. Mindenki jól tudja, hogy a kávéban koffein van, ami bizony felpörgeti a szervezetet és a legálmosabb reggelen is átsegít - éppen ezért nem célszerű akkor fogyasztani, amikor éppen el szeretnénk aludni. Az azonban ritkábban jut eszünkbe, hogy a kávén kívül sok más ital is tartalmaz koffeint, az energiaitaloktól a szénsavas üdítők többségéig, sőt a csokoládéban, és egyes gyógyszerekben is van koffein.

Forás: http://www.hazipatika.com/psziche/alvas/cikkek/alvas_mit_egyunk_es_mit_ne/20140729112634?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=hazipatika&utm_campaign=20140807

Módosítás dátuma: 2014. augusztus 07. csütörtök, 12:22  

Szavazás

Melyik múzeumot látogatnád meg legközelebb?
 

Bejelentkezés

Advertisement

Featured Links:

keresés


Newsflash

Az IKSZ félévzáró politikai estje

A nyáresti időpont ellenére, közel ötven IKSZ-es gyűlt

Megnyitó beszédében Azbej Tristan, az IKSZ alelnöke számolt be a szervezet rohamos mennyiségi és minőségi bővüléséről, és rámutatott, hogy a csatlakozó fiatalok ösztönösen ráéreznek a kereszténydemokrata eszmeiségre.

A folytatásban Vida Zoltán, II. kerületi IKSZ elnök számolt be a Lengyel-Magyar Összetartozás programsorozatról. Megismerhettük a zarándoklatokat és országos rajzpályázatot is magába foglaló, nagysikerű program hátterében álló hatalmas szervezőmunkát, és szó esett az IKSZ-esek segítségnyújtásáról is.

Ezután Rétvári Bence államtitkár, az IKSZ volt elnöke baráti hangvételű előadásban beszélt a kormányzással kapcsolatos személyes élményeiről és meglátásairól, majd az elnökség részéről Stágel Bence, Törcsi Péter és Gaal Gergő mondott el vitaindító gondolatokat a fiatal kereszténydemokráciáról, a szervezeti működésünk aktivizálásáról, és helyünkről a jobboldali szövetségben.

A kialakult vita minden jelenlevőt megmozgatott és a program hivatalos lezárása után a késő esti órákba nyúlva folytatódott. Abban a legtöbb résztvevő egyetértett, hogy az IKSZ egyik küldetése, hogy integrálja a közéletbe beleszólni kívánó keresztény közösségeket, és egyben önmaga is integrálódjon az átfogó polgári és nemzeti szövetségi rendszerbe.

Utóbbit kompromisszumképesen, de a karakterünk megőrzése mellett kell tennünk, és az olyan értékek következetes képviselete mellett, mint a: családpártiság, a nemzeti összetartozás gondolata, az élet és a teremtett világ védelme. Nem szabad ugyanakkor elvesznünk a kereszténydemokrata eszmeiség fennkölt megfogalmazásában; a világnézetünknek továbbra is konkrét kezdeményezésekben, és általában az élet és a politika leggyakorlatiasabb dolgaiban kell megmutatkoznia.

Azbej Tristan
Észak-Magyarországi Régióért felelős alelnök